چوب ترمو وود متریالی چشم‌نواز

چوب ترمو وود

ترمو وود چیست؟

چوب ترمو وود متریالی است که برای نمای بیرونی بناها و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها و همچنین تابلو سازی کاربرد دارد. چوب ترمو یا ترمو وود، چوبی است که طی یک سری فرآیندهای خاص، به یک چوب مستحکم و با مقاومت بالا تبدیل می‌شود. این مقاومت در برابر ضربه، رطوبت، دمای بالا، تغییرات آب و هوایی و شرایط دمایی مختلف صادق است. ماندگاری و طول عمر این نوع چوب بسیار بالاست. همچنین در برابر پوسیدگی مدت زمان بیشتری نسبت به سایر چوب‌ها مقاومت دارد.

روش تولید چوب ترمو وود به این صورت است که، چوب‌هایی از جنس درخت زبان گنجشک و چوب درختان گونه کاج تا دمای 220 درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شوند. این حرارت سبب می شود که اولا کلیه میکروارگانیزم‌ها و حشرات و جانداران موجود در چوب از بین بروند. ثانیا این حرارت سبب کاهش رطوبت چوب می‌شود، این کاهش رطوبت چوب را مستحکم‌تر می کند. همچنین به دلیل حرارت بالا اسید موجود در چوب از بین رفته و دیگر امکان رشد قارچ، کپک و حشرات در چوب وجود ندارد.

چوب ترمو وود

کاربرد چوب ترمو وود

اولین بار کشور فنلاند چوب ترمو وود را با یک سری مکانیزم‌های مکانیکی تولید نمود که بسیار با هوای مرطوب آن منطقه سازگاری داشت. استفاده از این متریال برای بناها، طرفداران زیادی پیدا کرد. از این رو تولید چوب ترمو وود در سایر کشورها نیز رواج پیدا کرد. استفاده از چوب در نماها و دکوراسیون بسیار چشم‌نواز بوده و حس آرامش به افراد می‌دهد. علاوه بر این چون برای تولید ترمو وود از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، این متریال سازگار با محیط زیست بوده و به آن آسیب نمی‌رساند. عایق خوبی در برابر گرما و سرما و آلودگی‌های صوتی است. این متریال نسبت به دیگر متریال‌های نما سبک‌تر بوده و در برابر آسیب‌های مکانیکی و زلزله استحکام و مقاومت بالایی دارد.

اگر شما هم برای نمای ساختمان خود ، تابلوی تجاری خود ، طراحی دکور ویلا یا آلاچیق خود قصد استفاده از چوب ترمو وود را دارید، می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از بازرگانی ایران زمین تامین نمایید. این شرکت علاوه بر تامین ملزومات تابلو سازی، اقدام به واردات ترمو وود نموده است. بازرگانی ایران زمین آمادگی همکاری با رستوران‌ها، آلاچیق‌ها و فروشگاه‌های مختلف است. این مجموعه با تامین متریال چوب ترمو وود، شما را برای طراحی یک فضای دلنشین و جذاب و ایجاد یک فضای سنتی یاری می‌کند.

انواع ترمو وود

یکی از انواع آن ، چوبهای ترمو سری S است که در این نوع چوب‌ها، تا دمای 180 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بینند. نوع دوم چوب ترمو سری D است که تا دمای 220 درجه سانتی‌گراد حرارت دیده‌اند. از این رو، چوب ترمو وود سری D نسبت به سری S مقاومت بیشتری دارند. از نوع چوب‌های سری اس، برای دکوراسیون داخلی و از چوب ترمو سری دی، برای نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

چوب ترمو وود

قیمت چوب ترمو وود

قیمت چوب ترمو وود به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این متریال نسبت به سایر متریال‌های نما و دکوراسیون گران‌تر می‌باشد. اما باید توجه داشت خاص‌پسندان برای فضای کاری خود به دنبال متریال خاص و لوکس هستند. این چوب یکی از این متریال‌های خاص است. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت این محصول کیفیت ترمو وود است. این محصول با ضخامت‌های گوناگون و مواد اولیه گوناگون ساخته می‌شود. معمولا چوب‌های ترمو وود که از درختان سوزنی برگ ساخته می‌شوند قیمت کمتری نسبت به چوب‌های ساخته شده از درخت زبان‌ گنجشک دارند. چوب‌های با ضخامت کمتر نیز ارزان‌تر از چوب‌های ضخیم تر هستند.

 بنابراین بهتر است از ترمو وود نازک‌تر و کیفیت پایین‌تر برای دکوراسیون داخلی فضاها همچون رستوران‌ها و آلاچیق‌ها استفاده شود. چرا که فضاهای داخلی کمتر در معرض بارندگی و نور آفتاب هستند. چوب‌های ضخیم‌تر مناسب نمای خارجی ویلاها، آلاچیق‌ها و سونای استخرها هستند. یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر قیمت چوب ترمو وود مکانیزمی است که برای مستحکم کردن این چوب‌ها به کار می‌رود. علاوه بر این چوب‌ ترمو وود خارجی نسبت به ترمو وود ایرانی با کیفیت‌تر و گران‌تر است.

چوب ترمو وود

بازرگانی ایران زمین تامین کننده انواع چوب ترمو وود

بازرگانی ایران زمین یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تامین ملزومات صنعت تابلو سازی است. این شرکت با واردات لوازم تابلو سازی نمایندگی محصولات شرکت fobos  را در اختیار دارد. این شرکت علاوه بر تامین ملزومات تابلو سازی متریال مربوط به نمای بیرونی ساختمان‌ها را نیز وارد می‌کند. ورق کامپوزیت نما و چوب ترمو وود از جمله متریال‌هایی است که شما می‌توانید برای نماکاری خارجی ساختمان و دکوراسیون داخلی فضاهای خود از ایران زمین تهیه کنید. ایران زمین برای طراحی رستوران‌های سنتی، آلاچیق‌های تفریحی، فضاهای سنتی، کف‌پوش چوبی و سونای استخرها آماده همکاری با ارگان‌های مختلف می‌باشد. استفاده از این متریال برای پوشش سقف،‌ نرده بالکن‌ها، پارکت کف آپارتمان‌ها و ساخت اسباب‌بازی نیز کاربرد دارد. اگر قصد استفاده از این متریال را برای بنای خود دارید هم اکنون با بازرگانی ایران زمین تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

از مزایای خرید از ایران زمین استفاده از ضمانت و خدمات پس از فروش محصولات است. هدف این مجموعه کسب رضایت صد در صدی مشتریان عزیز می‌باشد.

Call Now Button